Tak Sihat laa...

Emmm..tak sihat? Bermakna sakit. Dah lama aku tak sihat..selsema, demam dan sakit tekak. Dah seminggu lebih dah. Masih tak baik2 lagi..huhuhu..

Begitu juga dengan anak2 dan en Husband. Masing2 pun kena jugak. Masih lagi tinggal saki baki bakitnya. Sekarang tengah musim selsema dan demam. Ramai dah kena. Berjangkit2 plak tu...Yang paling kesian kat anak2 la. Jadi moyok je. Tak aktif macam waktu sihat. Sian Syasya dengan Lidiya...

Macam mana nak hilangkan sakit tekak? Antara petua @ tips yang aku penah dengar la:

1. Minum air asam jawa
2. Kumur mulut dengan air garam
3. Paling best makan gula2 hacks @ strepsils @ seumpamanya...hehehe..

Itu laa yang aku tau..lain2 tak ada dalam memoriku..hehe.. Aku selalu guna yang no 3 tu...Biasanya boleh membantu aku kurangkan sakit tekakku.

Lagi satu, jangan sesekali minum minuman ais atau dari peti sejuk tu... Itu memang nak cari nahas. Lagi lambat nak baik. Ye tak?


Saje Gatal-Gatal tulis:
Disebabkan masing2 tak sihat, cancel abis plan nak cuti2 Malaysia. Terpaksa postpone tahun depan.Huwaaaa...

Comments

Popular posts from this blog

Bau best duit baru Ringgit Malaysia...

Pengalaman Buat pasport di Pejabat Imigresen Melaka

Baru angan-angan....